Impactgedreven Go-to-Market Lead

In deze digitale tijden vormt software vaak het belangrijkste aanspreekpunt tussen overheid en burger. We geloven erin dat we met inclusieve, gebruiksvriendelijke toepassingen een groot maatschappelijk verschil kunnen maken. De volgende stap? Toekan: een platform dat ouders helpt met zoektocht naar buitenschoolse opvang, kampen en speelpleinen. In nauwe publiek-private samenwerking ontwikkelen we momenteel een eerste versie van Toekan voor 10 pioniersgemeenten. Onze ambitie? Het platform uitrollen in elke Vlaamse gemeente en dé centrale plek worden voor kinderactiviteiten. Daarom zijn we op zoek naar jou! We zoeken een Go-to-Market Lead die Toekan succesvol in de markt kan zetten.

Bij Cubitec werk je samen met een team waar technologie, innovatie en duurzaamheid centraal staan. Samen ontwikkelen we cutting-edge digitale producten die een verschil maken in verschillende sectoren, met een sterke focus op duurzaamheid, waaronder groene energie, batterijen, recyclage en de circulaire economie.

4.000 euro
 - 
5.500 euro

Wat ga je doen? 

  • Je ontwikkelt en implementeert de go-to-market strategie voor Toekan. Basically zorg jij ervoor dat elke Vlaamse gemeente al klant wil worden, nog voor het product effectief live staat.

  • Je plant kennismakingsgesprekken met medewerkers van 300 lokale besturen om hun noden in kaart te brengen, en maakt ze warm voor de missie van Toekan aan de hand van een inspirerende presentatie. Je oren en je enthousiasme zijn je krachtigste wapens.

  • Je gebruikt je ‘voelsprieten’ om te bepalen wat leeft in de sector. De inzichten die je ontdekt tijdens je gesprekken, vertaal je naar concrete productverbeteringen in samenwerking met het productteam.

  • Enkele maanden voor we Toekan lanceren, ga je over tot verkopen. Met een gevalideerde prijsstrategie overtuig je reeds warm gemaakte gemeenten om voor ons te kiezen. Je stelt offertes op en verwelkomt nieuwe gebruikers met open armen. 

  • Ook bovenlokaal smeed je de juiste banden met koepelorganisaties en intergemeentelijke samenwerkingsverbanden. Iedereen kent jou en jij kent iedereen. Toekan en jij zijn haast synoniemen van elkaar.

  • Je creëert verbinding tussen de 10 pioniersgemeenten die de eerste versie van Toekan financieren. Hierbij werk je nauw samen met Fay, de projectmanager, om gemeenten actief te betrekken bij de productontwikkeling. Waar zij zorgt voor structuur en daadkracht, zorg jij voor visie en enthousiasme.

We hebben een wilde droom: met meer dan 100 gemeenten samen aan Toekan bouwen. Het is jouw taak zoveel mogelijk gemeenten te overtuigen om deel te nemen aan surveyonderzoek en interviews, zelfs voordat ze klant worden. Samen staan we sterker!

Solliciteer nu

Klaar om mee impact te maken met technologie?

Wie ben jij? 

  • Ervaring in een klantgerichte rol: Met minimaal 5 jaar relevante ervaring in een commerciële of communicatieve rol heb je voldoende expertise om de drijvende kracht achter dit product te worden. We zien het groots, en verwachten dat jij dit ook doet.

  • Affiniteit digitale producten. Je hebt ervaring met startups of digitale producten. Je weet dat SaaS niet enkel op Kempische frieten hoort. Begrippen als design thinking, lean en klinken idealiter bekender in de oren als  给我三个 of 布莱亚亚.

  • Ondernemersmentaliteit: Je denkt en handelt als een ondernemer. Misschien heb je zelf al eens iets opgestart? Dat is een plus! Je spot kansen, zoekt zelfstandig naar oplossingen en innovaties, en kunt omgaan met snelle veranderingen.

  • Morele ambitie: Je bent gedreven om maatschappelijke impact te maken en wordt gemotiveerd door het oplossen van maatschappelijke uitdagingen in plaats van puur financiële doelen. Maar je beseft evengoed dat geld nodig is om deze doelen te halen.
     
  • Je bent een creatieve visionair: Je combineert creativiteit met strategisch inzicht. Je hebt een scherp oog voor design en weet sterke teksten te herkennen. We verwachten niet dat je een copywriter of designer bent, maar wel dat je moeiteloos kunt beoordelen wat goed werkt.

  • Je bent empathisch: Je leert de taal spreken van lokale besturen. Daarnaast besef je dat de beste verkopers overtuigen met hun oren in plaats van hun mond.

Je hebt een growth mindset: Je weet inmiddels dat je veel meer kunt dan alleen leuke gedichten schrijven met ChatGPT. Elke paar weken raak je weer geïnspireerd door een nieuw boek of blogartikel, en je staat te popelen om die inzichten toe te passen in je projecten.

Wat bieden we? 

  • Een job met impact: Je helpt mee aan de digitale transformatie van Vlaamse gemeenten en werkt aan een platform dat een blijvende impact zal hebben op de levens van ouders en kinderen, en mogelijk ook voor jezelf!

  • De vrijheid om jezelf te zijn: Bij ons krijg je de ruimte om je rol in te vullen zoals jij dat het beste ziet. We moedigen je aan om risico’s te nemen en om te leren.

  • Een enthousiast en warm team: Een familiale werkomgeving met gemotiveerde teamleden.

  • Verlof: Twintig wettelijke verlofdagen, aangevuld met twaalf vakantiedagen ter compensatie van de veertigurenweek.

  • Mobiliteit: Een energiezuinige auto of een mobiliteitsvergoeding.

  • Een hospitalisatie- en ambulante groepsverzekering waarmee je bijvoorbeeld ook 80% recupereert van bezoeken aan een psychotherapeut, acupuncturist of osteopaat. 
     
  • En nog een heleboel toffe voordelen: Van thuiswerken tot een kantoor met een geweldig uitzicht, van gratis lunch tot extralegale voordelen zoals maaltijdcheques en een telefoonabonnement. Alles is bespreekbaar.

Apply now!

Thank you! Your submission has been received!
Er is iets misgegaan bij het verzenden van het formulier.

Discover more about our culture